سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
شگفت است از رشگ بران که غافلند از تندرستى مردمان . [نهج البلاغه]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 27

روزنامه واشنگتن پست در مطلبی به قلم شائول سینجر، نویسنده جروزالم پست، با عنوان"ایران بیمار اتش افروز" با طرح این سوال که "اولمرت در دیدار روز چهار شنبه با بوش به او چه خواهدگفت؟" می نویسد:

روزنامه واشنگتن پست در مطلبی به قلم شائول سینجر، نویسنده جروزالم پست، با عنوان"ایران بیمار اتش افروز" با طرح این سوال که "اولمرت در دیدار روز چهار شنبه با بوش به او چه خواهدگفت؟" می نویسد:
به گزارش البرز در این روزنامه امده است : به ندرت پیش می اید که یک نخست وزیر اسرائیل و یک رئیس جمهور امریکا  اینچنین در کشورهایشان، اگر نگوییم در خاک یکدیگر، وجهه پایینی داشته باشند.
اما اشتباه خواهد بود اگر ملاقات این هفته اولمرت-بوش را بیهوده قلمداد کنیم با اینکه ممکن است نتیجه ای نداشته باشد.
اولمرت باید با پیشنهاد تغییر  در جهت دهی که تا فراسوی دوره باقی مانده از تصدی این دو نفر  ادامه یابد  این مذاکرات را حائز اهمیت سازد.
اولمرت یک حقیقت نسبتا اجتناب ناپذیر را خاطر نشان می کند و ان  اینکه چشم انداز پندار تشکیل دو کشور برای اسرائیلی ها و فلسطینیان و نیز پندار  وی درباره یک منطقه دموکراتیک تر و امن تر به بازداشتن رژیم کنونی ایران از تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای بستگی دارد.
امریکا دیپلماسی اسرائیل-فلسطین را به ایران ارتباط داده است اما در جهت اشتباه.
مطمئنا حل این مناقشه ضربه ای به ایران خواهد بود اما این امر به مثابه ان است که بگوییم خاموش کردن یک اتش ضربه ای به یک بیمار اتش افروز است و درنهایت  تنها راه برای توقف موجی از اتش متوقف ساختن این بیمار اتش افروز است.
بعلاوه خاموش کردن یک اتش درحالیکه در طرف دیگر  بیمار اتش افروز در حال ریختن بنزین بر روی شعله های ساختمان در حال اشتعال  است تقریبا غیر ممکن  می نماید.
ایران حتی بدون سلاح اتمی توانایی زیادی برای مختل ساختن هر روند صلحی از طریق نمایندگانش، حماس و حزب الله،دارد.اگر ایران هسته ای شود علاوه بر برانگیختن یک مسابقه تسلیحاتی هسته ای در  منطقه و بالاتر بردن قیمت نفت ،  می تواند مشتریان تروریست خود را با مصونیت تقویت کند و هر چشم اندازی برای صلح را از بین ببرد.
اولمرت و بوش هر دو باید بگویند  که همانقدر که تلاش در جهت صلح مستقیم بین اسرائیلی ها و فلسطینیان مهم است چنین صلحی بدون پرداختن به جو منطقه برای صلح یعنی بازداشتن  دولت های تروریست از ضربه زدن به فرایند صلح ممکن نخواهد بود.
بنابراین اولمرت باید از بوش بخواهد طی ریاست اتی امریکا بر شورای امنیت دو گام اساسی بردارد:1)گشودن رویه های حقوقی بر ضد محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در جهت تنظیم کیفر خواستی به علت تحریک به نسل کشی،2) اغاز تحقیق درباره حمایت ایران از تروریسم با نقض قطعنامه های متعدد شورای امنیت به عنوان گامی به سمت اعمال تحریم های بیشتری تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل.
رژیم  ایران ضعیف است و اسیب پذیری ان در برابر اقدامات نمادین بیش از ان است که اکثر دولت ها  و ناظران اذعان دارند. روحانیون علاوه بر تلاش برای تکثیر هسته ای باید رسما   تحریک کنندگان به نسل کشی و حامیان تروریسم قلمداد شوند.این امر نه تنها قوت قلبی برای مردم ایران بلکه برای میانه روهای واقعی در منطقه هم در میان فلسطینیان و هم در سراسر جهان عرب خواهد بود.
نظرات کاربران:
? برو بینیم بابا حال نداریم!اگه ایرانی که در طول هزاران سال سابقه تجاوزگری نداشته است و همواره اماج حملات تروریستی واقع شده یک بیمار اتش افروز است پس امریکایی که فقط 2 قرن از استقلالش میگذرد و حکومتش را بر جنازه های سرخپوستان امریکا استوار کرد و تا قبل قرن بیستم همواره در حال حمله وحشیانه به سرخپوستانی مظلوم بود که به جرم دفاع! از خود وحشی نامیده میشدند و هم چنین با اغاز قرن بیستم اگرچه ظاهرا از قافله جنگ جهانی اول بدور ماند و چقدر حسرت از دست دادن این فرصت(لذت ادمکشی) را خورد! اما در عوض در جنگ جهانی بعد چنان از خجالت یانکی های خود برامد که نگو و نپرس ! بطوری که فقط در یک حمله یک ساعته به مردم مظلوم ناکازاکی و هیروشیما چنان قتل عامی براه افتاد که مجموع قربانیان ان برابر با قربانیان یک سال از جنگ جهانی اول بود!(البته بماند که اکنون این قاتل گریخته از دست عدالت اکنون در یک دادگاه مسخره بین المللی نقش قاضی! را برعهده گرفته و هرکسی را که جلوی زیاده خواهی او بایستد به جرم!تروریست بودن! محاکمه میکند و با ملعبه های خود حکم را برای محکومی که نه تنها فرصت دفاع از خود زیر بمباران تهمت ندارد بلکه حتی تفهیم اتهام هم نشده(چون در برابر تقاضای متهم! برای تفهیم اتهام فقط به او میگویند به تو مربوط نیست!!!!) به اجرا میگذارند!)و کشتار مردم ژاپن چنان به زیر دندانشان مزه کرد که از ان زمان تاکنون دیگر به طور کامل خدا را بنده نیستند(حالا نیست که قبلش خدا را بنده بودند!!)و هر جنبنده ایی چه ریز و چه درشت و حتی گنده تر از خود را تهدید میکنند و بعد از پایان جنگ جهانی دوم یکه تاز حمله به شرق و غرب عالم شده اند و هرجا هم که حضور مستقیمشان به صرفه نبوده با تقویت یک طرف اختلاف او را مهاجم جنگ کرده اند که نظیرش را در جنگ دو کره و جنگ داخلی سودان شاهد بودیم بیایید چند تا از جنگهای امریکا را در 50سال اخیر برای شما نام ببرم تا به عمق وحشیگری و سلطه طلبی این ...ضدبشری پی ببریم: 1-جنگ2کره که امریکا غیر مستقیم در ان با شوروی زور ازمایی کرد.2-جنگ ویتنام که مستقیم وارد عمل شد.3-تمامی جنگهای اسراییل در منطقه که با پشتیبانی امریکا صورت میگیرد.3-جنگ ایران و عراق که امریکا محرک اصلی مهاجم این جنگ(عراق ) بود.4- حمله به افغانستان..5-حمله به عراق و ......
حال با تمام این توصیفات همه میتوانند حدس بزنند که بین ایران و امریکا چه کسی نقش اتش نشان و چه کسی نقش روانی اتش افروز را بازی میکند.

 نوشته شده توسط کانون فرهنگی ایرانیان آزاد در سه شنبه 87/6/26 و ساعت 12:16 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

ایرانیان آزاد
کانون فرهنگی ایرانیان آزاد
هدف:اطلاع رسانی به جهانیان در مورد ایران بون سانسور رسانه های غرب

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 12
مجموع بازدیدها: 4159
جستجو در صفحه

خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو